For dig der vil lære, hvilke strategiske og økonomiske overvejelser virksomheder gør sig, når de skal lancere nye produkter.

På studieretningen ”Marketing” lærer du blandt meget andet noget om virksomhedens økonomiske rentabilitet, forbrugernes købsadfærd, virksomhedens arbejde med

målgrupper samt reklamens påvirkning af forbrugerne

 

Formål

Målet med denne studieretning er, at du får indgående viden om virksomhederne og deres rolle i samfundsudviklingen. Hvordan virksomhederne påvirkes af og tilpasser sig ændringerne i den danske og internationale økonomi. Endelig er måden, virksomhederne markedsfører sig over for deres kunder på hjemmemarkedet

eller på eksportmarkedet i fokus på denne studieretning.

.

Undervisningen

Helt konkret vil man se på hvilke strategiske samt økonomiske overvejelser, virksomhederne gør sig, når de skal lancere nye produkter? Du vil blandt andet lære noget om virksomhedens økonomiske rentabilitet, forbrugernes købsadfærd, virksomhedens arbejde med målgrupper samt reklamens påvirkning af forbrugerne

Fagpakke

Vi har sammensat en fagpakke til studieretningen, som understøtter formålet med,

at du opnår indgående viden om virksomhederne og deres rolle i samfundsudviklingen.

I faget Afsætning er fokus på, hvordan danske virksomheder sælger produkter i konkurrence med andre, og hvorfor nogle er særlig succesfulde. Ud over Afsætning skal du også have Virksomhedsøkonomi, hvor du beskæftiger dig med, hvordan virksomhederne styrer deres økonomi.

 

På studieretningen har du gennem dine valg af valgfag mulighed for at opnå 5 fag på A-niveau hvilket giver en ekstra bonus til dit eksamensresultat.


Tilmeld dig en uddannelse!