Elever dyster om DM-titlen i 3D-print

Der er blevet tænkt kreative og innovative løsninger på de to hold af industritekniker-elever, som i uge 45 har deltaget i dette års DM i 3D-print.

I konkurrencen har holdene haft til opgave at finde på en nytænkning af, hvordan hverdagen kan gøres nemmere i branchen, når dagligdagsudfordringer på værkstedet kan opstå.

Det har resulteret i to forskellige prototyper af måleudstyr, som ifølge eleverne kan gavne arbejdet hos virksomheder eller i undervisningen på uddannelsen.

På Industritekniker-elev Mathias Henriksens hold kom eleverne frem til at producere en multimåler til at måle såkaldte næseradiusser på drejeplatter.

"3D-print giver mulighed for at lege med forskellige elementer, samtidig med at det er fedt at fordybe sig i 3D-print. Jeg synes, det er spændende, at vi kan dykke ned i det og bruge det til problemløsninger, og vi så kan bidrage med viden ude på vores lærepladser," siger han. 

 

Uddanne flere elever på erhvervsuddannelser

3D-print kan også blive en del af hverdagen for andre EUD-elever som Mathias, da AM Learning Lab Herningsholm tilbyder 3D-print workshops. Det kan give eleverne kompetencer på området og forhåbentlig mod på selv at deltage i DM.

Hen over vinteren tilbyder AM Learning Lab Herningsholm kurser, som kommer til at foregå på erhvervsskoler, der ønsker at give sine elever viden inden for 3D-print.

Find en dato her.