Spansk sælger!

Det spanske sprog og ’latino-brandet’ sælger. 

 

Vi ser det spanske sprog mere og mere i film, serier, reklamer og sange. Latino-skuespillere og sangere bliver også i vid udstrækning brugt i både reklamer og marketing.

 

I denne aktivitet vil eleverne beskæftige sig med fagene afsætning og spansk. De vil lære

noget om, hvordan virksomheder igennem forskellige aktiviteter skaber deres brand. Samtidig vil de få et indtryk af det spanske sprog, så de kan forstå lidt af sproget i hitsangene, og når de ser Narcos på Netflix. 

 

Vi kigger nærmere på den latinamerikanske kultur og hvad det vil sige at være ’latino’. 

 

Vi vil sammen undersøge:

  • Branding
  • Promotion
  • Det spanske sprog
  • Latino-kultur

Folkeskolefag: Samfundsfag, Fremmedsprog og Dansk

Klassetrin: 8. - 10. kl. 

Varighed: 3 timer

Udbydes: Februar - April og September - December


For at lave et hit skal du blot bruge et par spanske ord i din sangtekst, så er den hjemme.

I denne aktivitet bliver eleverne introduceret til den spansktalende verden igennem musikken.

 

Vi skal lytte til sange og på den måde skabe en forståelse for det spanske sprog. Der er

nemlig langt flere transparente ord, end man forestiller sig, så eleverne forstår sikkert allerede mere spansk, end de ved.

 

Vi skal samm

  • Lytte til musik
  • Lære nye ord
  • Snakke om kultur
  • Finde ud af om det er rigtigt spansk, Gilli og Branco bruger

Folkeskolefag: Musik og Fremmedsprog

Klassetrin: 5. - 6. kl.

Varighed: 2 - 3 timer

Udbydes: Februar - April og September - December


Internationale markeder er vigtige markeder for Danmark, så hvordan tilpasser danske virksomheder sig disse markeder? I dette forløb skal vi arbejde med samhandel med henholdsvis det tyske og franske marked.

 

Danmark er et lille marked, så for at sikre økonomisk vækst er det vigtigt, at vi handler med andre markeder. Tyskland og Frankrig er vigtige markeder i denne sammenhæng. Workshoppen vil tage udgangspunkt i, hvilke varer vi eksporterer og importerer til disse markeder. Herefter vil vi arbejde med potentielle målgrupper, og hvorledes kulturforskelle påvirker samhandlen. Sproget er naturligvis en vigtig faktor i samhandlen.

 

I løbet af workshoppen vil eleverne skulle arbejde med forskellige tyske og franske virksomheder og produkter. Det er intet krav, at eleverne kan fransk eller tysk i forhold til deltagelse i aktiviteterne. Eleverne skal arbejde både selvstændigt, men også i grupper med cases.


Folkeskolefag: Fremmedsprog og Samfundsfag

Klassetrin: 8. - 10. kl.

Varighed: 3 timer

Udbydes: Februar - April og September - December